Las Calles Pueden Ser Tambien Espacios Publicos

vía Streets Can Be Public Spaces Too – Kaid Benfield – The Atlantic Cities.

Streets Can Be Public Spaces Too
Kaid Benfield

As I wrote last fall, to move more deliberately toward anything resembling a sustainable future, we need to use land more efficiently, building more compactly, with higher densities of homes and businesses per acre than we built, on average, in the late 20th century. We particularly must do this in two circumstances: by retrofitting or “repairing” what are now low-density suburbs with aging commercial buildings going out of service, and by reinvesting and rebuilding in disinvested parts of central cities and older towns and suburbs. While I am on record as saying that we don’t necessarily need high densities to achieve these improvements, we certainly need to do much, much better than sprawl.

Acerca de salvolomas

Asociación vecinal, cuyo objeto es preservar la colonia habitacional unifamiliar, sus calles arboladas con aceras caminables, con trafico calmado, seguras para bici, parques, areas verdes, centros de barrio de uso mixto accesibles a pie y oficinas solo en áreas designadas.
Esta entrada fue publicada en Calles, Densidad y Productividad, Desarrollo Urbano, Espacio Publico, Peaton, Politicas Publicas, Transporte y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s