¿Hora de considerar seriamente reducir el impacto de los coches en la sociedad?

Is It Time to Get Serious about Reducing the Impact Of Cars on Society?.

Tiempo de hacer la guerra contra los coches?  (David Suzuki Foundation, Apr. 17, 2014)
También discutido aquí: It’s time for a bigger recall of a seriously defective product: The Car (Lloyd Alter, Treehugger, Apr. 3, 2014)
Y aqui: The Growth of Car Culture (Urban Times, Nov. 2012)

Hoy revisamos un provocativo artículo que clama por un esfuerzo sustantivo para reducir el número de coches en la carretera/calle y al hacer esto reducir el impacto que los automóviles tienen sobre nuestra salud y calidad de vida. Incluido entre una serie de recomendaciones, esta el cobro de los costos para mantener la infraestructura necesaria para los coches y recuperar el costo total de los costos de salud causados por los coches y los costos para construir ciudades caminables y medios alternativos de transporte. Los ingresos por estas mejoras vendrían de impuestos, al uso y a la gasolina y de peajes en carreteras, puentes y autopistas. Avances significativos en comunicaciones de computadoras (IoT) y en tecnología GPS, hacen el cobro de estos recursos mucho más factible, eficaz y conveniente que nunca antes, reduciendo los gastos de estructura mas del 50% a menos del 5%.

Es tiempo de ponernos serios .

death rates from cars

Para ver Key Quotes and Links a reportes clave sobre el post pique AQUI

Cars directly kill and hurt more people every year than most diseases, resulting in 1.5 million deaths and 78 million injuries needing medical care, according to the World Bank. Road injury is the eighth leading cause of death worldwide. Pollution from cars also causes acute and chronic health problems that often result in premature death — from heart disease and stroke to respiratory illness and lung cancer.”

Environmental impacts of cars are also well-known and wide-ranging, including climate change, smog and oily run-off from roads, not to mention the green space sacrificed for infrastructure to sell, drive, fuel and park them.”

“Since we can’t recall every car all at once and redesign the entire country, there are at least things we can do to make it less bad. Significantly reduce speed limits. Make drivers pay the full cost of infrastructure construction and maintenance through the gas tax (or Car Use Tax). Build the cost of medical care for those millions of injured by cars into the price of gas. Invest in walkable cities and alternative forms of transport.”

“We take our cars for granted, but really, they haven’t been a part of our human culture for that long, and they needn’t be an essential part forever. – David Suzuki”

“Reinstate the progressive motor vehicle excise tax, hike the gas tax, and toll every freeway, bridge, and neighborhood street until the true cost of driving lies as heavy and noxious as our smog-laden air.”

“Presently, more than 500 million cars are being consumed world-wide and this figure is expected to double by 2015“

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Acerca de salvolomas

Asociación vecinal, cuyo objeto es preservar la colonia habitacional unifamiliar, sus calles arboladas con aceras caminables, con trafico calmado, seguras para bici, parques, areas verdes, centros de barrio de uso mixto accesibles a pie y oficinas solo en áreas designadas.
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