Cinco experimentos radicales por una ciudad libre de autos

vía BBC – Future – Five of the most radical car-free city experiments.

Se incluye el fracasado y contraproducente Hoy No Circula, que los necios e idiotas del GDF renovaron en vesion mas endurecida igualmente ineficaz.
(AFP/Getty Images)

Paris, captured during the height of the smog last week (AFP/Getty Images)

Paris es la ultima ciudad en recurrir a drasticas y controvertidas medidas de restriccion al trafico para reducir la contaminacion del aire. ¿Que estan haciendo en otras ciudades para disminuir la polucion atmosferica?
Ciudad de México, México, 1989
En 1989, funcionarios del gobierno de la Ciudad de México impidieron que los coches cicularan un día determinado de la semana con el programa “Hoy No Circula”. Pero el plan fracasó – aquellos que podían permitirselo compraron otro coche para uso en los días de prohibición a su auto de uso diario, y la cantidad de kilometros recorridos en realidad subió. Lo que es más, muchos de estos coches eran mas antiguos y más contaminantes. Un informe del World Bank encontró que la prohibición no produjo ninguno de los beneficios buscados, mientras que otro reporte de investigadores de la University of California en Berkeley encontró que los niveles de contaminación del aire en realidad subieron.

El racionamiento se puede Revertir: El “Hoy No Circula” en Ciudad de Mexico

Authors/Editors:  and 

Published: December 1995  Pages: 40

Book PDF (1.53 MB)

Resumen:In Mexico City, a ban restricting each car from driving on a specified work-day actually increased total driving and congestion. In November 1989, Mexico City’s administration imposed a regulation banning each car from driving on a specific day of the week. The regulation has been both popular and controversial. Some feel that it is a reasonable concession aimed to alleviate congestion and pollution problems. Others feel it is both inefficient and unfair: inefficient in the way most rationing systems are inefficient, and unfair in that it is costly to some and easily avoided or accommodated by others. Some feel that it may be so inefficient that it is counterproductive. And Eskeland and Feyzioglu found evidence to support that view. Many households bought an additional car to get additional driving permits, and the amount of driving increased. Greater use of old cars and increased weekend driving may have contributed to the disappointing results of Mexico’s one-day ban on driving: high welfare costs and none of the intended benefits. This paper — a product of the Public Economics Division, Policy Research Department — is part of a larger effort in the department to analyze environmental policies and was initiated in conjunction with operational support to the Infrastructure Division, Country Department II, Latin America and the Caribbean. The study was funded by the Bank’s Research Support Budget under the research project Pollution and the Choice of Policy Instruments in Developing Countries (RPO 676-48).”

Acerca de salvolomas

Asociación vecinal, cuyo objeto es preservar la colonia habitacional unifamiliar, sus calles arboladas con aceras caminables, con trafico calmado, seguras para bici, parques, areas verdes, centros de barrio de uso mixto accesibles a pie y oficinas solo en áreas designadas.
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