¡Ningun puente peatonal en nombre de aire limplio! 

Origen: No footover bridges in the name of clean air!! | World Streets: The Politics of Transport in Cities

China pedestrian bridge traffic

stairs to pedestrian bridge

Lo que sigue es un brillante e importante intercambio sobre un tema que tiene un doble sentido que realmente vale la pena hacer llegar de una vez por todas a nuestras mentes impermeables a las ideas.
Si crees que la manera fundamental, más universal, y ciertamente más responsable e incluso más noble de transladarte es hacerlo seguramente a pie (o silla de ruedas, si fuera necesaria para la independencia en móvilidad), usted como político responsable, administrador, planificador o votante comprometido, simplemente ni por un minuto consideraria participar en este tipo de locura.

Así que lo que aqui tenemos es un intercambio que comenzó hace más de cinco años, y en el cual Syed Saiful Alam muy bien declaró en la última publicación de esta breve serie, cuando repite obstinadamente No a puentes en el nombre de un aire limpio! ! “,” No a puentes peatonales en el nombre de un aire limpio !! “.

Tomemos sus publicaciones en orden cronológico.

On Sun, Mar 7, 2010 at 5:22 AM, Sudhir <sudhir@cai-asia.org wrote:

Dear all, We are searching for % of Budget allocated for pedestrians in our cities and unfortunately could not find many Asian cities. Do you know how much % of money authorities are planning  to invest on pedestrians in your city? thanks,

Visit our new portal: www.cleanairinitiative.org Skype : sudhirgota

mexico pedestrian bridge

On Tuesday, March 16, 2010 5:33 AM, Ian Perry <ianenvironmental@googlemail.com wrote:

Hi, I have managed to find some information from the UK – though more a split of how money is spent on pedestrians/road safety than for the entire budget.  I hope this is interesting, if not useful. In Wales, the Welsh Assembly Government’s Local Road Safety Grant (2008/09) of  313,000 to the Vale of Glamorgan council was budgeted as follows:

  • 98,500 to provide revenue for Road Safety Education Training and Publicity.
  • 210,000 will be used for Road Safety Engineering Projects.
  • 4,500 as a contingency fund.

From the  210,000 budget, the change of a zebra crossing to a puffin crossing in Cowbridge, cost  45,000 ( 30,000 for the crossing plus an additional  15,000 because they moved the crossing 20 metres down the road to improve traffic flows). http://www.valeofglamorgan.gov.uk/our_council/council/minutes,_agendas__reports/reports/cabinet/2007/07-05-09/road_safety.aspx

  • “some” of the budget went on consultants and employee salaries.

In Bridport in Dorset (UK), 2 years ago a Puffin crossing cost  26,000 to install, at the same time a four way lights controlled junction was upgraded from Pelicans to Puffins costing  85,000.  Last year the removal of a Zebra crossing, resurfacing and installation of a Pelican crossing with pedestrian ‘refuge’ (caged) island cost  100,000.

For more information as to what traffic and pedestrian measures cost in the UK, see Appendix A of:

http://www.bristol.gov.uk/item/wrap/Council/committee/2010/ne/ne003/0216_9.pdf

  • Shared space costs 75,000.
  • Zebra pedestrian crossing 15-25,000.
  • Pedestrian refuge  island  10,000+.

Infrastructure is expensive business! Ian Perry

pakistan Karachi ladies crossing traffic footbridge

—-Original Message—–
On Behalf Of Syed Saiful Alam
Sent: Saturday, 19 December, 2015 8:44 AM
To: Ian Perry <ianenvironmental@googlemail.com ; Sudhir <sudhir@cai-asia.org
Cc: Global ‘South’ Sustainable Transport <sustran-discuss@list.jca.apc.org
Subject: [sustran] Re: Pedestrian Budget

¡¡No a los puentes peatonales en nombre del aire limpio!!

El  World Bank, bajo su Clean Air Project, esta construyendo muchos puentes peatonales en Dhaka.

Esto esta mal en cuando menos dos aspectos. El objeto de los puentes peatonales es facilitar el movimiento de los coches, que contaminan. En tanto que  dificultan el movimiento de los peatones, que no contaminan.

En primer lugar, los esfuerzos para mejorar la calidad del aire deben centrarse en la mejora de la situación del transporte no motorizado, incluyendo caminar. No tiene sentido penalizar a los peatones en el nombre de aire limpio. De hecho, los cruces a nivel de calle (pasos de cebra o cruces peatonales) ayudarían a allanar el tráfico de automóviles; como es ahora, los coches se apresuran al siguiente semáforo, sólo para detenerse y esperar. La mayoría de ciudades del mundo han dejado de construir puentes peatonales y han derribado los existentes, ya que son extremadamente impopulares entre los peatones, no reducen los incidentes, y no hacer nada para pacificar el flujo de tráfico.

En segundo lugar, es política del Banco Mundial que todos los nuevos proyectos de transporte deben incorporar Diseño Universalmente Accesible. No hay manera de que una persona en silla de ruedas, o la mayoría de personas con alguna discapacidad, o incluso alguien con problemas menores para caminar , puedan utilizar un puente . Un puente equipado con escaleras mecánicas aun es inutilizable para una persona en silla de ruedas. Obviamente es totalmente impráctico crear puentes con ascensores (ascensores) en toda la ciudad. Tampoco hay razón alguna para hacer algo tan inútil y que muy probablemente se descompondra y por lo tanto quedara inservible en un plazo corto.

Los pasos de cebra hacen los cruces de calles más fáciles para todos los usuarios, y por lo tanto contribuyen al movimiento independiente para todos, así como contribuir a un aire limpio.

 

Syed Saiful Alam  +8801552442814  shovan1209@yahoo.com

pedestrian bridge wheel chair blocked

# # #

Editor’s note: 

Can you believe that after several decades of international proof to the contrary that this thought still lingers in the heads of decision makers in our cities?

There was a time when these grafted bits or road-related infrastructure seemed to make sense. Maybe. A mark of that time was the implicit assumption that “traffic” meant  cars and that it made perfect sense to give them priority over pedestrians, cyclists and anybody else who might wish to cross a busy road. That time has now long passed.

And if there may occasionally be arguments for some kind of crossing facility in outlying rural areas, it has long been understood by the leading edge of the transport and city planning profession that these structures have no place in towns or cities. In the 21stcentury the concept of giving total priority to motorized traffic is an anomaly, and given the techniques and equipment now available in order to ensure the safe passage of not only pedestrians and cyclists but also the handicapped and others suffering from mobility or sensory limitations, it should be a clear priority that no further such facilities should be built anywhere in Penang.

They are costly, unfair, visually intrusive, inefficient and ultimately dangerous. They are strident signs of reactionary, out of touch public policy. They are not worthy of the citizens of a democratic country. Moreover, all existing facilities need to be carefully analyzed and replaced with more effective than more democratic means of access for all.

About the editor:

Eric Britton
More:http://wp.me/PsKUY-2p7

Acerca de salvolomas

Asociación vecinal, formada con objeto de preservar la colonia habitacional unifamiliar preponderantemente, con calles de trafico calmado, seguras para la bici, parques, banquetas adecuadas para ir caminando a centros de barrio con comercios y servicios y oficinas solo en áreas designadas.
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