Tráfico en la ciudad

Origen: Traffic in the city

It is too busy!

It is too busy!

El exito de la bici requiere un diseño mas inteligente de la ciudad

Aproximacion al Diseño para municipalidades

Calles y caminos en las grandes ciudades, estan demasiado aglomerados. ¿Causa? Más y más ciclistas y diferencias de velocidad con el advenimiento de bicicletas eléctricas, motonetas y trimotos . La bicicleta es importante pero esta obtienendo (demasiado) poco lugar en la ciudad. Esto crea irritación y accidentes. ¿Cómo podemos resolver esto? ¿Cómo puede distribuirse mejor el espacio en la ciudad para bicicleta, peatón, coche y transporte público?

Las Multitudes en el carril bici es una bendición

Esto dice Ferry Smith, Gerente general de la ANWB . La bicicleta ocupa poco espacio, es buena para el medio ambiente y para la salud. Pero demasiado poco espacio para el tráfico conduce a todo tipo de inconveniencias e incluso inseguridad. Por lo tanto, hemos examinado cómo hacer mejores rutas y redes a través de la ciudad. No sólo para la bici, pero para cualquier persona que viaje a la ciudad.

Las calles interiores deben ser mas inteligentes

La mayoria del espacio en el centro urbano hoy se asigna al transporte público y coche. El ciclista merece más espacio. Por lo tanto, la ANWB encargó un estudio para hacer otra mejor distribución. El estudio se centró en grandes ciudades, el transport actual. Pero en la encuesta también se tuvo en cuenta nuevos y desconocidos medios de transporte. Las conclusiones se desarrollaron y ensayaron en tres ciudades piloto: Utrecht, Rotterdam y Helmond. El resultado es un enfoque de diseño que ofrece a los municipios establecer en la ciudad diseños de calles mas inteligentes y más seguros.

Design Approach – short version

Design Approach – Final Report for professionals
(Note The file is 80MB, upload may take some time!)

What makes the design approach special?

The design approach demonstrates how cities can best utilize the available public space as traffic and living space. The researchers developed a design methodology for urban traffic networks, geared to spatial functions, which allows the city to function optimally.

The draft methodology is a better balance between spatial features, the quality of public space and urban mobility, accessibility and proximity. The investigation into so-called “robust urban route structures” is performed by a combination of specialized consulting firms: Mobycon, Ben Indeed Advice, Bart Egeter Advice and Awareness.

“With our approach and design methodology, everyone benefits. The ‘motorists’ gets easy, reliable and secure transfers, and access to urban functions. The “city users” – who live, work, shop or go out – get better quality of life, better quality of public space, and improved accessibility features. The companies, service providers and other facilities also benefit from the combination of improved access and quality of accommodation, leading to more visits and sales. And the church – as an urban society – getting tools for urban development, for the better use of existing city, for greater vitality and attractiveness, so better urban economy, “said the researchers.

Minister wants to test initiative in practice

Minister Schultz van Haegen of Infrastructure and Environment “I appreciate the ANWB initiative. Together with other road authorities would I want to test this initiative in practice as I have stated in June 2015 in the room letter overprinted on the bike path.This tool allows road authorities to make choices and implement them. I appeal to all road authorities also to join their advantage. ”

Wanted! Pilot Municipalities for specific application

The design approach is now available from the ANWB in collaboration with a number of (new) pilot cities are tested further and shaped into concrete implementation of ‘showcases’. The ANWB therefore wants to get in touch with cities that want to develop further, concretely implement and evaluate the approach.
Problems image

  • Two-Way Bike paths, especially at intersections risky
  • Bicycle stand with front wheel bicycle path
  • To narrow road for cyclists and cars
  • Bicycle path crosses two-way cycle track
  • Inconvenience to pedestrians by parked bicycles
  • Unobtrusive fence, no way around it
  • Cyclists obstructed by parked cars
  • Narrow bike path with dangerous curbs on busy place
  • Loading and losverkeer school environment hinders passage
  • Cyclists squeeze between bus and waiting cars by
  • Too narrow path for mopeds and scooters. Overtaking difficult
  • Pressure cycling, overtaking tricky
  • Tight storage space for traffic
  • Traffic short on green for cyclists at peak
  • Essay Non calculated tricycles
  • Bicycles and whistles space next cycle is wanted
  • Excellent cycle merges into obscure strip on roadway

These images are to illustrate the problem, gathered by ANWB members.

Acerca de salvolomas

Asociación vecinal, formada con objeto de preservar la colonia habitacional unifamiliar preponderantemente, con calles de trafico calmado, seguras para la bici, parques, banquetas adecuadas para ir caminando a centros de barrio con comercios y servicios y oficinas solo en áreas designadas.
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